A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Затишанський заклад загальної середньої освіти Роздільнянського району Одеської області

Антибулінгова політика

Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.

  Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також  забезпечення прав, свобод та інтересів дітей.  Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах  постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:

  • взаєморозуміння;
  • взаємоповага;
  • дружня атмосфера;
  • пріоритет прав людини;
  • толерантність;
  • постійний розвиток;
  • активна життєва позиція;
  • здоровий спосіб життя;
  • людяність;
  • порядність;
  • повага до приватного життя;
  • мир;
  • єдина країна.

Розділ І

Правила поведінки здобувачів освіти

1. Загальні положення

Згідно з ст.53 закону України Про освіту здобувачі освіти зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

2 . Загальні правила поведінки здобувачів освіти в закладі.

  1.  Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
  2.  У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
  •  усне зауваження;
  •  запис зауваження в щоденник;
  •  виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики правопорушень;

- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

  1.  Учень приходить до школи за 10 - 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.
  2.  Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
  3.  Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші психотропні речовини та отрути, газові балончики.
  4.  Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  5.  Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території під час освітнього процесу. У разі пропуску занять учень повинен надати класному керівнику довідку від лікаря або письмове пояснення від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях.
  6.  Учень зобов’язаний мати необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник а також виконані домашні завданням з предметів згідно з розкладом уроків.
  7.  Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
  8.  Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.
  9.  Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі - молодшим, хлопчики - дівчаткам.
  10.  Поза школою учні поводяться так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
  11.  Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті , а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
  12.  Фізична конфронтація, залякування і знущання у стосунках з іншими учнями є неприпустимими формами поведінки.
  1. Поведінка на заняттях
    1.  До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до дзвінка, з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
    2.  Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
    3.  У випадку вимушеного запізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
    4. Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
    5.  Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозволу у вчителя.
    6.  Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
    7.  При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
    8.  Впродовж уроку:
  •  не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами , що не передбачені планом проведення заняття;
  •  не можна підводитися без дозволу учителя;
  •  не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;
  •  забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами, якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.
    1.  Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
    2.  Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на фронтальне запитання вчителя, він піднімає руку.
    3.  Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
    4.  Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
    5.  Закінчення уроку відбувається за відповідного рішення учителя.
  1. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
    1. Під час перерви учні зобов’язані:
  •  виконувати обов’язки чергового учня класу;
  •  рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
  •  підкорятися вимогам чергових учнів та вчителів;

- допомагати готувати клас на прохання вчителя до наступного уроку.

    1.  Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки життєдіяльності
    2.  Під час перерв учням забороняється:
  •  бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
  •  штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;
  •  конфліктувати між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися;

- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим;

  •  палити в будівлі і на території школи.
    1.  Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
  1. Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
    1.  Після закінчення занять учень повинен одягнути верхній одяг і покинути приміщення школи, дотримуючись правил безпечної поведінки. Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення освітнього процесу без дозволу працівників школи.

 

Розділ ІІ

БУЛІНГ

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Стаття 1. Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

Стаття 2. Фізичний булінг

Фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Стаття 3. Соціальний булінг

Соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза це за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність.

Стаття 4. Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

Розділ ІІІ

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в закладі

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,

працівники та педагогічні працівники школи  та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  1. систематичність (повторюваність) діяння;
  2. наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  3. дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1.  Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору закладу.

2.  Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)

здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування)  (далі – Заява).

3.  Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує секретар-друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

4.  Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор закладу або його заступник.

5.  Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6.  Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.  Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8.  Розгляд Заяв здійснює директор закладу з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

1.  Відповідальною особою призначається працівник закладу з числа педагогічних працівників.

2.  До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора закладу.

3.  Відповідальна особа призначається наказом директора закладу.

4.  Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1.  За результатами розгляду Заяви директор закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2.  З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.  Для прийняття рішення за результатами розслідування директор школи створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.

4.  Комісія створюється наказом директора закладу.

5.  До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор закладу та інші зацікавлені особи.

6.  Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7.  Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.  У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор школи  має повідомити постраждалого.

9.  Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10.  Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11.  Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом одного робочого дня з дати подання Заяви.

3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4. За результатами розслідування протягом одного робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через три робочих дні після створення Комісії.

5. Директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

                           Реагування на доведені випадки булінгу

1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор школи:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.  Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом школи  та затверджуються директором закладу.

3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Розділ IV

АЛГОРИТМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

  1. Ознайомлення учасників освітнього  процесу з нормативно- правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
  2. Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням  представників  правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
  3. Запровадження програми правових знань у формі гурткової, факультативної роботи.
  4. Організація роботи гуртків, факультативів із психології.
  5. Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
  6. Ознайомлення учителів і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.
  7. Батьківські збори –це форма організації спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних питань  навчання і виховання, ухвалення рішень.
  8. Консультації - форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із різних проблем родинного виховання.
  9. Педагогічний консиліум - форма спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня, вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
  10.  Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

Розділ V

Моніторинг  за реалізацією антибулінгової політики

  1. Директор  школи  призначає уповноважену особу за реалізацію антибулінгової політики
  2. Призначена особа відповідає за реалізацією антибулінгової політики, реагування на будь-які сигнали щодо його порушення, а також за внесення пропозицій стосовно внесення змін до антибулінгової політики.
  3. Кожні півроку відповідальна особа повинна проводити загальний моніторинг рівня виконання вимог антибулінгової політики працівниками школи. Зразок анкети для проведення моніторингу наведено в Додатку .
  4. Під час проведення такого загального моніторингу працівники школи можуть подавати пропозиції стосовно внесення змін до антибулінгової політики та повідомляти про порушення її вимог на території школи.
  5. На основі результатів анкет працівників школи відповідальна особа    має підготувати звіт та передати його директору закладу.

Враховуючи результати моніторингу, директор школи повинен внести необхідні зміни до  антибулінгової політики та повідомити про них працівників школи.  

Показники виконання вимог антибулінгової політики

Заклад запровадив та виконує  антибулінгову політику.

1. У закладі запроваджено реалізацію антибулінгової політики, яка містить принципи захисту дітей від насильства.

2. Стратегія і відповідні принципи захисту дітей дотримуються всіма працівниками закладу.

3.  Стратегія визначає такі питання:

• порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли дитина стала жертвою насильства або її безпеці загрожують незнайомі люди, члени родини чи працівники школи;

• правила захисту особистих даних, які визначають методи збереження та поширення інформації про дітей;

• правила захисту зображень дітей, які визначають, як можна знімати дітей на фото або відео та поширювати їх зображення;

• правила доступу дітей до мережі Інтернет і їх захисту від шкідливих матеріалів, розміщених у ній, включно з призначенням особи або осіб, відповідальних за нагляд за безпечним використанням комп’ютерної мережі.

• принципи безпечних відносин між працівниками школи та дітьми, включно з повним описом поведінки, яка є неприйнятною при спілкуванні з дітьми.

4. Директором закладу призначено особу, відповідальну за реалізацію антібулінгової політики, при цьому чітко визначено всі її завдання.

 

 Заклад здійснює нагляд за своїми працівниками для запобігання випадкам насильства проти дітей.

1. Прийняття на роботу нових працівників із перевіркою їх біографічних даних, характеристик і придатності для роботи з дітьми.

2. У випадках, коли виникають підозри щодо можливих загроз безпеці дітей або застосування насильства проти дітей працівниками школи, у школі завжди дотримуються вимог, зазначених у антибулінговій політиці.

Заклад проводить навчання своїх працівників з питань захисту дітей від насильства та надання їм допомоги в небезпечних ситуаціях.

  1. Усі працівники школи, ознайомлені з антибулінговою політикою.
  2. Усі працівники закладу знають, як розпізнати чинники ризику й ознаки насильства проти дітей, а також правові аспекти захисту дітей (обов’язковість втручання для залучення правоохоронної системи).

Класні керівники пройшли інструктаж з питань запобігання випадкам знущань над однолітками серед дітей і реагування на них.

  1. Працівники школи мають доступ до інформації про можливість отримання допомоги у випадках, коли підозрюється застосування насильства проти дітей, разом із контактними даними місцевих установ, які працюють в області захисту дітей і надають допомогу в надзвичайних ситуаціях (поліція, суд із сімейних питань, кризовий центр, центр соціальних послуг, медичні центри)

У школі дітей навчають, які права вони мають і як вони можуть захистити себе від насильства.

  1. У школі на годинах спілкування організовано заняття для дітей з питань прав дитини та захисту від насильства і зловживань (також у мережі Інтернет).
  2. Діти знають, до кого вони мають звертатися за порадами та допомогою у випадках насильства і зловживань.
  3. У школі є електронні навчальні матеріали для дітей (книги, брошури, листівки) з питань прав дитини, захисту від ризиків насильства та зловживань, правил безпечної поведінки в мережі Інтернет.
  4. Діти мають доступ до інформації про права дитини та можливості отримання допомоги в складних ситуаціях.

 

НАКАЗ

 

31.08. 2020р                                                                            №  212-од

         

Про створення комісії

з розгляду випадків булінгу

 у закладі освіти

 

 

    На виконання Закону України № 8584 від 18.12.2018р «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо  протидії булінгу», відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу, швидкого реагування на такі випадки

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Розробити та затвердити комплексний план заходів щодо профілактики булінгу у 2020/2021 році.

2.Створити комісію з розгляду випадків булінгу  серед учасників освітнього процесу у такому складі:

Голова комісії – Оніщенко Н.І., заступник директора з виховної роботи

Секретар комісії – Кульчицька А.Д., педагог-організатор

Члени комісії: Дворецька Л.І., соціальний педагог, Романик О.М., практичний психолог, Гоцуленко В.І., заступник директора з навчально-виховної роботи, Шемоновська І.А., заступник директора з навчально-виховної роботи, Гуркуш В.С., вихователь, Спену Н.М., завгосп, Ніжніченко Н.Ф., медична сестра, Баранова Т.М., заступник голови батьківського комітету.

3.У випадках скликання комісії до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу.

4. Засідання комісії проводити у випадку письмової заяви керівнику закладу освіти.

5. З метою профілактики проявів негативної поведінки учнів, чиї дії у майбутньому можуть кваліфікуватися як булінг, невідкладно скликати засідання комісії та залучати батьків учнів до її засідань.

6. До роботи комісії залучати уповноважених осіб Національної поліції України та Служби у справах дітей.

7. Класним керівникам постійно проводити  роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

8. Довести до відома усіх педагогічних працівників про персональну відповідальність за випадки  булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи колег по роботі.

9. З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників, учнів та їх батьків.

10. Копію даного наказу розмістити на офіційному сайті закладу освіти.

11. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор Затишанського  НВК        Л.О.Чумак

 

 

ЗРАЗОК ЗАЯВИ

 

Директору

Опорного закладу "Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний заклад» смт. Затишшя Захарівського району Одеської області"

Чумак Л. О.

 

ПІБ заявника (повністю), вчителя, учня    класу, батька, матері

Домашня адреса:

___________________________________

Контактний телефон:

___________________________________

 

 

 

ЗАЯВА

         Я, _____________________ , інформую про випадок булінгу над учнем __________________________________________ з боку _______________________ або групи учнів:___________________ .

(Далі в довільній формі викладаються докладно всі обставини)

         До заяви додаю фото- та відеоматеріали (за наявності).

        

 

 

 

 

Дата                                            Підпис

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень